Säräisniemen kirkko

Jumalanpalvelus

Jumalanpalvelukseen kutsutaan kaikkia yhteisen rukouksen, sanan, sakramentin, virsien ja yhdessäolon äärelle. Raamatun mukaan kolmiyhteinen Jumala on Henkensä kautta läsnä siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu Hänen nimessään (Matt. 18:20). Jumalanpalveluksessa luetaan kristittyjen pyhää kirjaa, Raamattua, minkä päähenkilö Jeesus on jumalanpalveluksen keskus. Raamatun mukaan Jeesus uhrattiin syntiemme sovittamiseksi.

Jumalanpalvelus on pääsääntöisesti messu eli ehtoollisjumalanpalvelus.

Jumalanpalveluksen suunnitteluun ja toteuttamiseen kutsumme vapaaehtoisia seurakuntalaisia. Seurakuntalaisena voit palvella esimerkiksi tekstinlukijana, esirukouksen lukijana, kolehdinkerääjänä tai musiikkiavustajana. Voit kertoaa halukkuudestasi seurakunnan työntekijälle. Tehtäviin koulutetaan.

Jumalanpalvelusta vietetään pääsääntöisesti Vaalan kirkossa sunnuntaisin ja kirkollisina juhlapäivinä klo 10. Perinteisesti Säräisniemen kirkossa toimitetaan jumalanpalvelus itsenäisyyspäivänä, jouluaamuna, pitkäperjantaina sekä kaatuneitten muistopäivänä. Lisäksi Säräisniemen kirkossa pyritään pitämään jumalanpalvelus noin kerran kuukaudessa kovien pakkasajanjaksojen ulkopuolella.

Tervetuloa kirkkoon yhteiseen jumalanpalvelukseen sanan ja sakramentin äärelle!