Osallistu ja vaikuta

Tule mukaan vapaaehtoistoimintaan

Seurakuntamme tarjoaa jäsenilleen monia mielekkäitä tapoja toimia  vapaaehtoistehtävissä Kristuksen kirkossa. Jumalanpalveluksessa on monenlaisia palvelutehtäviä - esimerkiksi tekstinluku, kolehdin kerääminen, esirukouksen valmisteluun ja toteutukseen osallistuminen sekä kirkkoväärtinä toimiminen. Voit toimia myös kahvikamarikokkina tai isommissa tilaisuuksissa emännän apuna keittiöllä. Yhteisvastuu-kerääjiä kaipaamme erityisesti kevättalvella. Kysy rohkeasti lisää seurakuntamme työntekijöiltä!

Vaikuta päätöksentekoon

Asettumalla ehdokkaaksi omassa seurakunnassasi ja äänestämällä voit vaikuttaa. Äänestysoikeus on kaikilla seurakunnan 16 vuotta täyttäneillä jäsenillä.  Ehdokkaaksi voi asettua 18-vuotias seurakunnan kastettu ja konfirmoitu jäsen.

Seurakuntavaaleissa valitaan jäsenet kirkkovaltuustoon. Se on seurakunnan ylin päättävä elin, joka johtaa seurakunnan toimintaa. Kirkkovaltuusto valitsee kirkkoneuvoston, joka vastaa käytännön johtamisesta ja valmistelee asiat kirkkovaltuuston päätettäväksi.

Lisätietoa seurakunnan päätöksenteosta löydät täältä.