Miten seurakunta auttaa?

Diakoni Marianne Kurtti, p.044 314 0009.

Diakoniatyö auttaa erityisesti niitä ihmisiä, joiden hätä on suurin. Työn lähtökohtana ovat Jeesuksen esimerkki ja hänen opetuksensa. Jeesuksen esimerkki kehottaa meitä näkemään jokaisessa ihmisessä Jumalan kuvan ja kohtaamaan apua tarvitsevat, sairaat, köyhät ja syrjäytetyt. Siksi meidän tulee puolustaa heikoimmassa asemassa olevia lähimmäisiämme lähellä ja kaukana.

Seurakuntamme vapaaehtoisena voit olla mukana toteuttamassa tätä tehtävää. Jos tarvitset apua ja tukea elämääsi tai haluat toimia vapaaehtoisena, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään.

Keskusteluapua

Seurakunta tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun sekä seurakunnan tiloissa että kotona. Kotikäynneillä kohdataan erityisesti ihmisiä, jotka eivät itse pääse seurakunnan yhteisiin tilaisuuksiin. Seurakunnan työntekijän kanssa voit keskustella mieltäsi painavista kysymyksistä, laulaa ja rukoilla yhdessä. Kutsu rohkeasti diakoniatyöntekijä tai pappi käymään luonasi tai tule käymään kirkolla!

Ryhmätoimintaa

Kahvikamari keskiviikkoisin klo 12-13.30 seurakuntasalissa. Tarjolla on kahvia, vapaaehtoisten valmistamaa tarjottavaa sekä kiireetöntä yhdessäoloa. Kahvimaksu on kaksi euroa. Tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi.

Kutomis-ja keskustelupiiri kokoontuu seurakuntasalissa joka toinen torstai klo 10-12. Seurakunta tarjoaa puikot ja langat. Olet lämpimästi tervetullut mukaan viettämään aikaa yhdessä!

Seurakuntakerho on aikuisille suunnattu yhdessäolon ja virkistymisen kerho, joka kokoontuu joka toinen torstai klo 10-12 seurakuntasalissa.

Voimaa arkeen ryhmä on tarkoitettu 25-55-vuotiaille naisille, joilla on erilaisia haasteita elämässä ja jotka kaipaavat yhdessä olemista ja asioiden jakamista. Lisätietoja Mariannelta p. 044 314 0009.

Tukea työttömille ja vähävaraisille

Elintarvikejakelu joka maanantai klo 10 seurakuntasalissa. Jaamme kauppojen lahjoittamaa ylijäämäruokaa. Tilaisuus on suunnattu vaalalaisille työttömille ja vähävaraisille.

Taloudellinen avustaminen on suunnattu niille ihmisille, jotka ovat joutuneet taloudellisesti kestämättömään tilanteeseen. Seurakunta voi avustaa myös vaate-ja tavaralahjoituksin. Lisätietoja saat diakoniatyöntekijältä.

Toimintaa erityisryhmille

Kehitysvammais- ja mielenterveystyö koostuu hartaushetkistä sekä Vaalan kirkossa pidettävistä pääsiäis- ja joulukirkoista.

Kutomispiirissä neulottuja körttisukkia